LA PONENT

PILAR BENEJAM

És mestra, pedagoga i geògrafa, Doctora en pedagogia i catedràtica emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Va fer de mestra a les escoles Talitha i Costa i Llobera de Barcelona. Des de 1971 fins a la seva jubilació va ser professora de Didàctica de les Ciències Socials a la UAB.
Membre de l’Associació de mestres Rosa Sensat des de sempre ha col·laborat i ha impulsat la renovació pedagògica des de diferents àmbits, així com des de la seva faceta divulgadora amb els nombrosos articles i llibres que ha publicat.

Ha estat guardonada amb el premi Ramon Llull (2003), el premi Jaume Vicens Vives a la qualitat de la docència (2004), la creu de Sant Jordi (2004), el premi Marta Mata d’Educació (2011) i el premi d’actuació cívica de la Fundació Carulla (2013).

Per saber-ne més:

Núvol. El digital de cultura (2014): “Preparem els alumnes per a un món que no sabem com serà”.

Pensamiento educativo (2002): DIDÁCTICA Y CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO SOCIAL EN LA ESCUELA